Digitala event
Let Everyone Take Part
Ett digitalt event är ett effektivt sätt att nå ut till era kunder eller medarbetare utan att behöva resa. Att samla hundratals, kanske till och med tusentals människor kräver lite logistik, men med ett digitalt event så är det ni som kommer till dem, snarare än att de kommer till er.
Vad ska man tänka på när man gör ett digitalt event?
När man genomför digitala event behöver man anpassa tiden på ett annat sätt. Ett event som normalt pågår under en hel dag bör digitalt hålla sig till ca 1-2 timmar. Människors koncentrationsförmåga är inte alltid på topp när vi sitter framför en skärm. En annan möjlighet är att göra korta inslag men under fler tillfällen. Som i en TV-serie. Komprimera och höj tempot, var mer konkret och tydlig för att tittaren inte skall tappa intresset.
Tänk lite mer TV
Digitala event håller ofta ett högre tempo jämfört med traditionella fysiska event. Därför krävs det att man har ett tydligt budskap och ta fram det som är viktigt. Korta inslag, intervjuer och energifyllda presentationer är bara ett axplock av saker man kan hitta på. Tänk också på att allt behöver inte vara live, det går att förinspela också.